vanilla

måste ju även säga att jag gjorde panna cotta förut.
med vanilj. blev super lyckat o alla tyckte de va MAJSX gottttt.

hade 1 l grädde, 2 dl socker. Kokade upp de, smaka av med vaniljsocker eller nån annan smaksättning.
juste glömde säga att innan du kokar upp allt ska du lägga gelatinen i blöt. 8 st!. OBS! DU ska inte lägga i gelatinet i den kokande grädden. ta bort kastrullen från plattan.
Krama ur gelatinet blanda me visp, häll upp i valfria skålar eller formar eller whatever. jag hittade glögg muggar nere i källaren som var skitfina. inge julm,ärken eller nåt på. men dem räckte inte så tog plastmuggar haha...
låt stelna ca 3 timmar. Vi åt de med konserverade ananasringar. inte jag då men dom andra.

SMAKLIG MÅLTID.
hejmdå ska sova nu jag är trötttttttttttttttt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0